fredag 13 april 2012

Forumet

Det är nu lite över ett år sedan jag provade att starta ett forum i anslutning till bloggen. Forumet finns via länk ovan eller här. Det skadar aldrig att experimentera lite för att sedan utvärdera.


Även om jag märker på besöksstatistiken att det blir ett och annat besök så har det dock mestadels tjänat som en "bank" av minnesanteckningar för mig själv. Dels generella anteckningar, dels över utvecklingen och mina egna tankar kring olika bolag.

Jag är nu helt enkelt nyfiken på om forumet är av intresse för någon utomstående? Finns det någon utvecklingspotential? I så fall ge gärna en kommentar. Om inte så kommer jag antagligen stänga ned det och istället enbart ha den typen av anteckningar som finns på forumet "off-line". Som sagt, tyck gärna till.

6 kommentarer:

  1. Jag kan ärligt säga att jag inte visste att det fanns ett forum innan du skrev om det idag.
    Det bör funka om några tappra börjar använda det.
    Stefan

    SvaraRadera
  2. Mycket bra initiativ! Forumet kan vara till hjälp för många. Jag hade heller inte upptäckt det förens nu.

    SvaraRadera
  3. offline stämmer.
    En ikke attraktiv titel på en chat..
    e jag petig?
    e jag Off?

    SvaraRadera
  4. Tack för synpunkterna. Det kan antagligen ha levt lite i skymundan ja. :) Antagligen kommer det dock fortsätta leva i skymundan såvida man inte engagerar sig mer för att höja aktivitetsnivån vilket naturligtvis tar en del tid, så jag lutar åt att släppa det helt. Man ska ju ha mest fokus på sina bästa ideer, samt hålla det enkelt. :)

    SvaraRadera
  5. Det finns redan många forum av varierande kvalité. Så fokusera du på inläggen istället. Det känns som att fourmets kvalité skulle bero helt på hur mycket du skulle skriva i det, vilket skulle ta upp mycket av din tid. Så engagera dig i ett forum som redan har flera duktiga skribenter så får du dels ett forum som du kan känna att du hör hemma i och bryr dig om plus att du inte behöver känna att du behöver lägga ner flera timmar om dagen för att hålla det igång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter klokt. Jag anammar det. Tack för responsen!

      Radera