söndag 25 september 2011

Spartacus Invest Videos

Det är alltid roligt att utforska nya möjligheter och lära sig mer. Relaterat till just bloggen så har jag tidigare provat att registrera ett enklare forum; Spartacus Invest Forum.

Välkommen att titta in, läsa och/eller bidra med något eget.

I fortsatt experimentlusta har jag nu också provat att sätta upp en Youtube-kanal; Spartacus Invest Videos

Där har jag i all enkelhet lagt in några favoritklipp samt kommer prova på att ladda upp några hemmagjorda videoalster eller vad man nu ska kalla dem. Du är varmt välkommen att ta en titt även där! Kanske du finner något av intresse bland favoritklippen (Klicka på Favoriter).

Där har du, som exemplet nedan visar, bl.a. Charlie Munger som berättar om vilka saker han och Warren Buffett tittar på när de ska göra en investering på Berkshire Hathaway.

1 kommentar:

  1. Tack! :)

    Ja både Altmans fem Z och Piotroskis nio F är intressanta. Jag använder dem egentligen inte själv, men alltid kul att lära sig och prova något nytt. Lite som att skaffa en Youtube kanal... ;)

    Om jag minns rätt så fick H&M 8 F (kan ha varit 7 också) senast jag tittade. Det var någon variabel som gjorde att det inte blev full pott.

    SvaraRadera